هاشم رسائیفر:/
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به تازگی در مصاحبهای اعلام کرده بود که با اجرای طرح ترافیک در تهران و شهرهای بزرگ مخالف هستیم؛ چرا که با اجرای آن مردم مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی میشوند.
گفتههای معاون وزارت بهداشت چندان هم بیربط نیست؛ چرا که وقتی میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر و بیشتر شود قطعاً میزان انتشار ویروس کرونا و درصد ابتلای مردم بالا میرود.
یکی از شهروندان مشهدی با اشاره به اینکه هر اقدامی که به تجمع کمتر مردم و رعایت فاصلهگذاریهای اجتماعی بینجامد بدون تردید میتواند به جلوگیری از شیوع کرونا کمک کند، گفت: با اینکه مطمئناً حذف ممنوعیتها و محدودیتهای ترافیکی در هسته مرکزی شهر مشهد که طرح زوج و فرد در آنجا اجرا میشود سبب افزایش حجم ترافیکی در این محدوده خواهد شد اما این موضوع اگر قطعی شود به حتم خیلیها تمایلی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نخواهند داشت و این از حجم مراجعات مردم به اتوبوس، تاکسی و مترو خواهد کاست و تجمعات را ضعیفتر خواهد کرد.
شهروند دیگری نیز گفت: برداشته شدن طرح زوج و فرد میتواند برای مردم هزینههای بیشتری در پی داشته باشد چون آنها متمایل به استفاده از وسایل نقلیه خودشان خواهند شد اما برای کنترل شیوع ویروس کرونا میتواند اقدام خوبی باشد؛ چرا که تجمعات کمتر خواهد شد و این یعنی انتشار کمتر کرونا.
مجید بختآزما، مسئول روابط عمومی معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد در واکنش به گفتههای معاون وزیر بهداشت در خصوص برداشته شدن طرحهای ترافیکی در تهران و شهرهای بزرگتر گفت: طرحی که مد نظر است بیشتر برای تهران کاربرد دارد که در هسته مرکزی شهر تهران ممنوعیتها همیشه اعمال میشود و در رینگ دوم محدودیت یا همان طرح زوج و فرد را دارند اما در مشهد که فقط طرح زوج و فرد را در هسته مرکزی شهر داریم و این طرح محدودیت ایجاد میکند ممنوعیت چندان کارایی نمیتواند داشته باشد.
وی در ادامه افزود: در عین حال چنانچه ستاد مقابله با کرونا به این نتیجه برسد که طرح زوج و فرد در مشهد باید برداشته شود به دلیل اینکه مصوبات ستاد برای همه دستگاهها لازمالاجراست ما نیز اقدام خواهیم کرد.
نظر شما